Wednesday, October 26, 2011

gemok oh gemok

assalamualaikum :)
lama dah aku x update blog,rndu plak,,hahaha
rase mcm nk citer masalah OBESITI,hahaha
aku sbnrnye pn tkot tgk bdn aku mcm ni,,tp nseb la brat bdn aku x lebih 90kg,,haha
kdg2 tgk THE BIGGEST LOSER bkn maen jeles lagi aku,,



whoa...kalau da mcm gmbr kat atas ni,,x tau la nk ckp ape,nseb la aku pndai jage bdn,,,hahahah
 
TIPS-TIPS JAGA BADAN



1) Jangan Makan Daging bersama Susu – Contohnya makan nasi daging merah Tips Menjaga Badandan minum milo ais
2) Jangan Makan Danging Bersama Ikan - Contohnya makan nasi bersama lauk ikan goreng dan daging masak kicap
3) Jangan Makan Ikan bersama Susu – Contohnya makan nasi lauk ikan kemudian minum teh ais
4) Jangan Makan Ayam bersama susu – Contohnya makan Kfc dengan milo ais
5) Jangan Makan Ikan bersama Telur – Contohnya makan nasi, ikan goreng dan telur dadar
6) Jangan Makan Ikan bersama Daun Salad - Contohnya makan nasi berlauk ikan dan ulam saYUR
7) Jangan Makan Susu bersama cuka - Contohnya Makan nasi bersama lauk yang mengandugi cuka (sambal tumis, sos dsb) dan minum teh ais
8 ) Jangan Makan Buah + Susu - Contohnya yougurt buah, aiskrim dan buah (aduh my fav)
9) Jangan Makan Buah selepas makan sebaiknya makan buah sebelum makan.(sunnah nabi)
10) Jangan tidur selepas makan(selepas 1 jam)

11) Jangan tinggal makan malam kerana orang yang mengamalkan tinggal makan malam akan di makan usia dan kolestrol akan bertambah 2 kali ganda


s0,same2 la kita amalkn cara hidup sehat,aku pon harap2 semasa amek result aku da laen,,heheh
harap2 doa aku dimakbulkan :)


2 comments: